Duurzaam, leefbaar en bereikbaar

Mobiliteit

ga naar overzicht beïnvloedbaarheid van dit programma

Onder mobiliteit vallen verschillende kosten:

  • We betalen hiermee personeel. Het gaat in totaal om 5,5 fte. Deze medewerkers houden zich bezig met ruimtelijke inrichting, verkeersstromen, de uitvoering van regionale overeenkomsten en advisering op het gebied van verkeer en vervoer. Ook maken we beleid voor lokaal en regionaal vervoer. De mobiliteitsvisie valt hier bijvoorbeeld onder.
  • Meerjarig Infrastructuur Programma Almere (MIPA). In het MIPA staan onze plannen voor de infrastructuur voor de komende jaren. Bijvoorbeeld over hoe we omgaan met stedelijke bereikbaarheid, de aanleg van busbanen en infrastructurele aanpassingen voor fiets en auto.  

Voor het MIPA ontvangen wij vanuit de provincie Flevoland jaarlijks een bijdrage (€ 1,2 miljoen). Hieraan is wel een voorwaarde verbonden, namelijk dat wij minimaal de helft van de investeringen zelf betalen. Zowel onze eigen bijdrage als de bijdrage van de provincie sparen we in een reserve. Dit spaarbedrag staat niet bij deze activiteit, maar bij de activiteit storting en vrijval reserves.

bedragen x € 1 miljoen

subsidieontvangst

0,2

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

overig

0,0

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

bestemde reserve

4,8

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

kapitaallastenreserve

1,1

1,1

1,1

1,1

1,1

1,1

1,1

personeel

-0,6

-0,6

-0,6

-0,6

-0,6

-0,6

-0,6

subsidie

-0,2

-0,2

-0,2

-0,2

-0,2

-0,2

-0,2

inkoop

-0,4

-0,1

-0,1

-0,1

-0,1

-0,1

-0,1

doorbelasting

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

toegerekende rente

-0,3

-0,3

-0,3

-0,3

-0,3

-0,3

-0,3

afschrijving

-0,8

-0,8

-0,8

-0,8

-0,8

-0,8

-0,8

bestemde reserve

-5,6

-0,9

-1,0

-1,1

-1,1

-1,2

-1,2

totaal

-1,8

-1,7

-1,7

-1,8

-1,9

-1,9

-2,0

Deze pagina is gebouwd op 02/01/2022 15:13:16 met de export van 01/28/2022 11:37:26